♡♥ᗩiN POḰ Lᗩᖺ ♡♥
Hi, I'm nik nor amizatul ain bt nik lah . call me ain or nik . be nice yaa :) I'm ex-MAAHAD JOHOR 2012 . Do follow me . Thank you .







Bukan senang nak senang . #eh ?
Friday 2 November 2012 ? 0 Happy ?
Assalamualaikum . Haaihh ! Hari ini maka genaplah 9 hari aku jadi penganggur tak berapa nak terhormat kat rumah nie . Apa mahu buat ? Haiiyaa ! Nak amik lesen tapi mak aku yang cun tu cakap tunggu adik aku azuwa . Amik saing dia tapi yang jadi masalahnye si azuwa tuu hari isnin nie exam , SPM . Bile ? bulan 12 nanti lah jawabnye baru aku amik lesen n kerja . Hmmm...

Bayangkan lah 9 hari pun aku dah macam ape , apa tah lagi nk cukup kan sebulan . Adoii , tak boleh , tak boleh . Ermm , persoalan : AKU NAK KERJA APE ? Ada sesiapa yang nak offer aku kerja tak ? Yang penting halal la . Tak kesah la kerja ape tapi yang pengting tak balik lebih dari pukul 6 petang laa . Hrmm . Hari tu aku ade jugak usha2 kerja after balikk dari MAAHAD JOHOR . Semangat nak kerja punye pasal . Aku sanggup ! Huhuhu .

Meh sini , aku nak share cerita sikit dengan korang pasal aku pergi interview kerja hari tu .
Mula2 aku dapat tahu kerja nie dari sorang kawan aku nie . Dia tanya nak kerja tak ? Aku ckp laa nak .
Aku tanya kerja ape . Cube korang teka kerja ape ? Hah , kerja kat taska . Jaga budak n jadi ustazah kat situ . Kerja aku senang je . Cuma mengajar fardhu ain . Aku pergi interview tu dengan SAKINA RAHMAN      
n nie mmg pengalaman cari kerja yg aku tak akn lupa smpai biler2 .


FIRST : PAGI , 08.30 , ASPURI MAAHAD JOHOR


Pagi tu kiteorang kene bersihkan asrama . Al-maklumlah kan dah nak cuti akhir tahun so , kene bersihkan asrama untuk sambut calon2 STAM 2013 . Yang tinggal kat dorm tu cuma aku , sakina n matul . Yang lain ? Dah balikk dulu . huhu . Pagi tu dengan berbekalkan keberanian yang ade , aku n sakina keluar dari aspuri macam orang baru lepas merompak . Haha , mane taknye , kami balik dengan berpakaian jubah n bertudung biase . (tudung bidang 50,tu dah cukup menutup aurat kot bagi kami yg memiliki ketinggian tak melebihi 155 cm) . Kami sarung tudung skolah labuh warna putih kat luar oleh kerana perasaan takut sakina yang mmg tak  boleh dibendung lagi . Aku n kina pinjam tudung labuh matul . 

Matul ikut kteorg turun bawah coz nak amik tudung yg aku n kina pakai . Bile turun je bawah . Hah ???!!! 
Oksigen ! oksigen ! oksigen ! . Aku rase mcm tengah lemas . Kina tak payah cerite , dia punye pecut mcm nak berlumba jln kaki . Haha . Kau tahu ape yang aku nmpak . Kat awah tu laa aku terserempak dengan cikgu HEM , cikgu KOKO , cikgu DISIPLIN . Semua ade . Whoaa ?? Baru lah aku teringat time tu yang cikgu2 aku kene pantau aspuri dah bersih ke belum . Aku n kinah tukar tudung dekat tandas MARSAH depan aspuri kteorg . Pape pun thanks to Mariatul Kiftiah binti Jamal coz dah tolong pagi 24/10/2012 , Khamis .


After tu nak lepaskan diri dari pondok pak guard pulak . Tak ku sangka n tak ku duga , boleh pulak kami terserempak dengan ustz kat dlm kerete yg sedang menuju ke arah aspuri n bende yang pling aku tak sngka adalah aku angkat tangan kat ustz . Ustz tengok aku pelik je . Maybe dia pikir budak marsah kot . Hehe .

Oke , pagar utama maahad johor semakin hmpir n tetibe pulak ade budak perempuan yg aku dah lupa nama dia , hehe , tahan kteorg coz nak amik gmbar . Saat2 genting mcm nie laa baru nak amik gmbar segala . Ape lagi , posing je laa . After tu ape lagi . Fuhhh ! Alhamdulillah , kami akhirnya berjaya melepasi pagar . Tunggu punye tunggu sampai berpeluh2 tapi bas tak smpai2 jugak . Lalu pulak bas pelancong mat saleh betol2 sebelah kteorg . Boleh pulak dyeorg maen lambai2 .  Kalau tak layan nnti balik negara dyeorg cakap rakyat malaysia tak mesra pelancong . Dengan senyuman yg agk manis aku n kinah dah jadi model kat situ . Oke , bas dah smpai . Sejuk sikit . huhu~




Pic credit to : Hafiz Duel



10.00 PAGI , BUSTAND LARKIN :

Disebabkan perut kami tak isi ape2 dari asrama . kiteorg pilih untuk singgah bersarapan dekat larkin je . Padahal temu janji pukul 10.00 pg . Saje je kan . Kami call pengurus taska tu ckp maybe lambat sikit kot sebab ade hal , jap lagi kene marah sebb dah jnji pukul 10.00 . Erm , sori laa . Bkn sengaje . Tak sarapan lagi , dah laa aku  n kinah ade gastrik . = , = . Siapa yang susah nanti ? kan ? kan ?

Lepas sarapan kami bertolak terus dari larkin dengan naik teksi . Hohoho . Disebbkan tak tahu tempat tu , naik teksi je la senang . Hmm , keluar duit pun senang jugak . Mcm air mengalir gitu je . 
Oke , tempat yang dijanjikan sudah sampai . Pengurus taska tu bahasakan diri dia ibu . Aku layan je laa . Mula2 kinah kene interview n ibu suruh aku masuk dalam rumah (interview kat luar) .

Lepas kinah aku pulak . Ibu cuma terangkan macam mana skop kerja . Tu je n last aku diterima kat taska tu n kinah kene hantar kat Taski al-Haadi . Lupa pulak nak ckp yg taska tu kat tmn perling n taski kinah tu cuma beza dua lorong je ngan taska aku . Hostel mkn minum semua dia tanggung tapi aku terpaksa tolak sbb aku kene tinggal sorang2 kat rumah tu . Dua lagi pekerja tak duduk situ coz masing2 dah kahwin . Untunglah , ada yang hantar n amik .
Dah bincang n capai kata sepakat ngan mak ayah , akhirnya keputusan yg dproleh , aku tidak dibenarkan bekerja di situ kerana faktor keselamatan . 

Yang penting hari tu memang penat sebab seharian kami berjalan . Last2 tak jadi kerja . Nie baru cari kerja dah penat macam ape , tak dpt bayangkan biler dah kerja nanti ? Aku baru betul2 tahu apa itu erti susah . Bukan tak pernah rasa susah , tapi tak pernah tahu pun nak cari kerja pun susah sampai macam nie sekali . >___<

Jadi , bukan senang nak senang kan ? Kita kene susah dulu baru dapat rasa senangnye . Macam pepatah yang selalu belajar kat sekolah tu , BERSUSAH-SUSAH DAHULU , BERSENAG-SENANG KEMUDIAN .

Mungkin ada hikmah semua tu . Kan ?
Hrmm , korang doakan semoga aku dapat cari kerja ye ! Oke la , agak panjang jugak la aku membebel hari ini . Semoga berjumpa lagi di lain entry yaw ! Hehe .

Wassalam ! ^____^














Thanks for reading :)